Utrata dowodu osobistego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
zgłoszenie utraty dowodu osobistego
Komórka organizacyjna
Stanowisko ds. obywatelskich, pokój nr 20, tel. (091) 4166 381 wew. 31.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Od ręki.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167 poz. 1131 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Kto może zgłosić utratę albo uszkodzenie dowodu osobistego
- każdy, kto zgubił swój dowód osobisty albo kogo dowód został skradziony, albo uległ uszkodzeniu,
- rodzic, opiekun prawny albo kurator może złożyć formularz w imieniu:
- dziecka do 18. roku życia,
- innej osoby całkowicie lub częściowo ubezwłasnowolnionej.
Co zrobić
- Zbierz wszystkie potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
- Złóż formularz w urzędzie gminy. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie złożyć formularz.
Kiedy już zgłosisz utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego — złóż wniosek o nowy dowód.
Gdzie złożyć formularz
W dowolnym urzędzie gminy.