Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Gminy Banie

Utrata dowodu osobistego

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 zgłoszenie utraty dowodu osobistego


Komórka organizacyjna

Stanowisko ds. obywatelskich, pokój nr 20, tel. (091) 4166 381 wew. 31.


Opłaty

Nie pobiera się.


Termin i sposób realizacji

Od ręki.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167 poz. 1131 z późn. zm.)


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

Kto może zgłosić utratę albo uszkodzenie dowodu osobistego

  • każdy, kto zgubił swój dowód osobisty albo kogo dowód został skradziony, albo uległ uszkodzeniu,
  • rodzic, opiekun prawny albo kurator może złożyć formularz w imieniu:
    • dziecka do 18. roku życia,
    • innej osoby całkowicie lub częściowo ubezwłasnowolnionej.

Co zrobić

  1. Zbierz wszystkie potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
  2. Złóż formularz w urzędzie gminy. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie złożyć formularz.

Kiedy już zgłosisz utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego — złóż wniosek o nowy dowód.

Gdzie złożyć formularz

W dowolnym urzędzie gminy.